Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Unavailable
Nuestros años verde olivo
Unavailable
Nuestros años verde olivo
Unavailable
Nuestros años verde olivo
Audiobook14 hours

Nuestros años verde olivo

Written by Roberto Ampuero

Narrated by Fernández Robles

Rating: 0 out of 5 stars

()

Currently unavailable

Currently unavailable

About this audiobook

Novela autobiográfica que lanzó a la fama a Roberto Ampuero. Uno de los testimonios más contundentes sobre el desencanto político de una revolución que marcó el siglo XX.


El protagonista de esta novela autobiográfica abandona el Chile de la Junta Militar en 1974 para buscar refugio en Alemania Oriental. Allí se enamora de Margarita, la hija del comandante Cienfuegos, el poderoso embajador de Fidel Castro en Moscú. El matrimonio se celebra pocos meses después en la «isla de la Libertad», sin que el joven veinteañero de entonces intuyera que todas las ilusiones se derrumbarían una tras otra en la medida en que la Revolución cubana mostrara su otra cara. Nuestros años verde olivo es uno de los testimonios más contundentes sobre el desencanto político de una revolución que marcó el siglo XX. Y es a la vez la comprobación de que solo la literatura es capaz de narrar lo inenarrable.

LanguageEspañol
Release dateNov 1, 2018
ISBN9789563254143
Unavailable
Nuestros años verde olivo
Author

Roberto Ampuero

Roberto Ampuero is an internationally bestselling, award-winning author. He has published twelve novels in Spanish, and his works have been translated around the world. The Neruda Case is his first novel published in English. Born in Chile, Ampuero is a professor of creative writing at the University of Iowa and currently serves as Chile's ambassador to Mexico. He lives in Mexico City and Iowa City.

Related to Nuestros años verde olivo

Related audiobooks

General Fiction For You

View More

Related articles

Reviews for Nuestros años verde olivo

Rating: 0 out of 5 stars
0 ratings

0 ratings0 reviews

What did you think?

Tap to rate

Review must be at least 10 words