Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Caños
Caños
Caños
Ebook123 pages1 hour

Caños

Rating: 0 out of 5 stars

()

Read preview

About this ebook

In seguito al suicidio del fratello, Vanni si allontana dalla sua vita di periferia, lasciandosi alle spalle le storie tragico-grottesche del Traffic — club-ritrovo per senzatetto — e della sua band, i Dioniso Punk. Si ritrova a Caños de Meca, vecchia colonia hippy sulla costa andalusa, dove scopre la passione per il kite-surf. L’innato suo istinto di “seguire il vento” permette a Vanni di assumere in poco tempo la padronanza del nuovo sport, al punto da offrirne lezioni in cambio di un pasto. In questo modo conosce Sabina, in vacanza con un’amica, che riesce da subito a insinuarsi nel suo mondo convincendolo a tornare in città insieme a lei. Parallelamente alla loro storia, intorno alla causa del Traffic sottoposto a sgombero, scorrono le vicende degli amici di Vanni e di suo fratello.
Le due storie, pur partendo separate, finiscono col fondersi nel momento in cui tra i ragazzi iniziano a circolare le voci sul ritorno del vecchio amico e sulla sua nuova vita da randagio. Si rincontreranno il giorno stabilito per lo sgombero del Traffic.

LanguageItaliano
PublisherDavid Capone
Release dateMay 30, 2014
ISBN9781311473158
Caños
Author

David Capone

David was born in Naples, Scampia, in 1978. Since then he has been: prodigy child, a suburban guy, electronics technician, wanderer between London and Birmingham, almost graduated in Art and Cinema. Writer for various literary and music magazines and editor of the webzine Dioniso Punk, with interviews, music videos and documentaries in the world of art and society. Worked in cultural activities such as "Gli angeli sopra Roma". Writing keeps him alive.

Read more from David Capone

Related to Caños

Related ebooks

Action & Adventure Fiction For You

View More

Related articles

Related categories

Reviews for Caños

Rating: 0 out of 5 stars
0 ratings

0 ratings0 reviews

What did you think?

Tap to rate

Review must be at least 10 words

    Book preview

    Caños - David Capone

    Enjoying the preview?
    Page 1 of 1