Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Unavailable
Gestern war wieder der Herrgott bei mir: Leopold Bigls Briefe von der russischen Front 1942-1944
Unavailable
Gestern war wieder der Herrgott bei mir: Leopold Bigls Briefe von der russischen Front 1942-1944
Unavailable
Gestern war wieder der Herrgott bei mir: Leopold Bigls Briefe von der russischen Front 1942-1944
Ebook276 pages3 hours

Gestern war wieder der Herrgott bei mir: Leopold Bigls Briefe von der russischen Front 1942-1944

Rating: 0 out of 5 stars

()

Currently unavailable

Currently unavailable

About this ebook

"Wir zogen in ein Kaff, das schon dreimal von den Russen bombardiert wurde, ein. Um ½ 7 Uhr kamen die Hunde wieder, zehn Bomber und drei Jäger. Keine Flieger von uns zu sehen, und keine Flak zu hören. Kamen wie bei einer Parade angeflogen, und warfen ca. dreißig Bomben ab. Fünfzehn in unserer Nähe, in einer Entfernung von 10-15 Metern. Nun da war mir aber anders, da hat die Erde nur so gezittert, um uns spritzte der Dreck, dass es eine Freude war. Waren zwei Mann, siebzehn Pferde und zwei Kinder tot. Jetzt bin ich wieder froh und gesund ..."
Der Wiener Leopold Bigl wird 1942 zur deutschen Wehrmacht eingezogen, und von München aus nach Russland an die Front geschickt. Dort baut er Fernmeldeleitungen, und kann sich die Schrecken des Krieges in den ersten Monaten scheinbar noch recht gut vom Leibe halten. Doch Brief für Brief lässt sich verfolgen, wie sich die Kriegslage über die Monate hinweg kontinuierlich verschlechtert, und wie der Kampf ums nackte Überleben für Leopold immer mehr in den Mittelpunkt rückt.
LanguageDeutsch
Release dateMar 22, 2017
ISBN9783741258503
Unavailable
Gestern war wieder der Herrgott bei mir: Leopold Bigls Briefe von der russischen Front 1942-1944
Author

Stefan Heikens

Stefan Heikens is a German activist against the death penalty. He has made it his mission to give the inmates of death row a voice and does this in addition to his work with letters from soldiers in WWII. In doing so, he makes no distinction between guilt or innocence and allows each inmate to speak for himself, because he lives by the principle: "You can tell the value of a society by how it treats the weakest of its members." There are certainly few people society looks down on more than death row inmates and that's exactly why they should be listened to! Not every story is black and white and we could all love someone who ends up on death row due to adverse circumstances. Stefan Heikens lives and works in Germany.

Related to Gestern war wieder der Herrgott bei mir

Titles in the series (1)

View More

Related ebooks

Related articles

Reviews for Gestern war wieder der Herrgott bei mir

Rating: 0 out of 5 stars
0 ratings

0 ratings0 reviews

What did you think?

Tap to rate

Review must be at least 10 words